În perioada 26 – 28 septembrie 2023 Centrul de Resurse pentru Formare Continuă  organizat cursul de instruire „Strategii inovative de inserție a noilor angajați și menținere a angajabilității”. Activitatea fiind din cadrul proiectului „Dezvoltarea capacității Universității de Stat din Moldova în creșterea funcționalității Centrului de Resurse pentru Formare Continuă”, finanțat de Ministerul German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ) și co-finanțat de Guvernul Elveției (SDC), coordonat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).

Scopul cursului a constat în capacitarea managerilor de personal, a managerilor de întreprinderi/ organizații cu instrumente teoretice si aplicative privitor la creșterea performanței inserției noilor angajați, inclusiv pentru menținerea și diminuarea fluctuației de personal.

Conținuturile și obiectivele cursului de instruire au fost elaborate în baza „Ghidului angajatorilor”. Instruirea durat 3 zile constituite din 12 sesiuni de formare cu o durata de 90 minute fiecare.

Cursul a fost facilitat de autoarele lucrării „Ghidului angajatorilor” Hămuraru Maria, dr. conf. decan Facultatea Științe Economice, Balmuș-Andone Mihaela, prodecan Facultatea Științe Economice, Vasilache Dorina, lector Facultatea Psihologie, Științe ale Educației, Sociologie și Asistență Socială, Șaitan Viorica, dr. lector Facultatea Psihologie, Științe ale Educației, Sociologie și Asistență Socială.

Sesiunile de formare au cuprins următoarele subiecte:

  • Globalizarea, schimbările tehnologice și necesitatea dezvoltării noilor abilități și competențe.
  • Managementul schimbării. Modele ale schimbării în contextul unui mediu turbulent și impredictibil, în continuă schimbare.
  • Strategii de inserție a noilor angajați. Strategii inovative de menținere și dezvoltare a personalului.
  • Modele/ tipuri de cultura organizațională. Deschiderea către o cultură incluzivă. Crearea și menținerea climatului organizațional sigur.
  • Strategii de comunicare la locul de muncă. Strategii de prevenire și soluționare a situațiilor critice/ a conflictelor.
  • Concilierea vieții de familie/ vieții private cu viața profesională.

Participanții au transmis mesaje de mulțumire și satisfacație față de tematicile abordate. Din perspectiva acestora, specialiștii pe resurse umane au nevoie să fie implicați în activități de training pentru a cunoaște și a aplica strategii noi de inserție și de menținere a angajaților. În timpul activităților au fost discutate studii de caz concrete, ceea ce a completat setul de instrumente și soluții prin schimbul de experiență.

Proiectarea parteneriatelor dintre instituțiile de formare profesională inițială și organizațiile angajatoare a fost un subiect important abordat în timpul trainingului. Participanții au lansat idei cum ar putea fi dezvoltate și fortificare aceste parteneriate, astfel încât partenerii să obțină beneficii.

Published vineri, 29 septembrie 2023
Adresa
Contacte
Toleranță zero corupției