În 06 iunie 2024 Universitatea de Stat din Moldova, Centrul de Resurse pentru Formare Continuă USM a dat start cursului de formare continuă din cadrul Programului Național „Investim în Profesori” Etapa II, susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova.
Rezultatele valoroase după prima etapă a programului național a stimulat comunitatea academică și instituțiile de învățământ preuniversitar să participe la cea de-a II etapă. Conform datelor MEC în etapa a II-a participă crca 170 de instituții de învățământ din R Moldova.
Universitatea de Stat din Moldova va realiza programul de formare continuă „Psihopedagogie” în 9 raioane din țară (Căușeni, Hîncești, Rezina, Rîbnița, Soroca, Șoldănești, Ștefan Vodă, Telenești, UTA Gagauzia) și 4 sectoare din Chișinău (Botanica, Buiucani, Centru, Rîșcani). În procesul de formare vor fi implicați în jur de 1660 de cadre didactice și peste 50 de formatori.
Scopul programului constă în fortificarea competențelor psihopedagogice ale cadrelor didactice, pe de o parte, și îmbunătățirea culturii organizaționale prin asumarea responsabilităților, întărirea autorității cadrului didactic, eficientizarea comunicării și formarea competențelor inteligenței emoționale.
Cursul de formare continuă Psihopedagogie va fi realizat în perioada iunie-decembrie 2024 și presupune activitatea de formare cu întreg colectivul instituției de învățământ. Planul de studii oferă 9 Module, cu 75 de ore contact direct, 35 ore de follow-up, 100 de ore studiu individual și 90 de ore mentorat și consilier.
Tematicile formărilor vor fi selectate în colaborare cu cadrele didactice, astfel ca să răspundă necesităților acestora. Subiectele vizează cultura organizațională în cadrul instituției; comunicarea eficientă cu elevii; starea de bine a cadrelor didactice; inteligența emoțională; adaptarea la diversitatea elevilor, construirea încrederii și respectului în cadrul instituțiilor de învățământ etc. Unul dintre module va fi dedicat relației dintre cadrele didactice și părinți, inclusiv comunicarea eficientă, stabilirea unor parteneriate bazate pe respect, implicarea familiei în viața instituției de învățământ. Totodată, vor fi abordate pe larg subiectele educația incluzivă, educația pentru democrație, prevenirea bullying-uluii, integritatea și etica personalului didactic.