Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar este un subiect de interes major în domeniu educației.

Programul național „Investim în profesori” promovat și susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, realizat într-o perioadă nu simplă și nu ușoară pentru țară, inclusiv pentru sistemul educațional, și-a propus ambițios să contribuie la îmbunătățirea semnificativă a calitatății procesului educațional și a performanței elevilor.

Fiind în contact direct cu instituția de învățământ, din observările și reflecțiile formatorilor se confirmă faptul că managerul instituției este o figură cheie în promovarea schimbărilor, în crearea și menținerea climatului organizațional, inclusiv a spiritului de echipă și a stării de bine.

Atunci când profesorii simt că sunt sprijiniți în dezvoltarea profesională și că li se oferă oportunități de a-și îmbunătăți abilitățile, aceștia se simt mai motivați și angajați în profesia lor. Aceasta se poate reflecta într-un climat școlar mai pozitiv și în relații mai bune între profesori, elevi și părinți.

Feedbackul cadrelor didactice comunică efectele formărilor, impactul cărora va fi resimțit în timp.

„Un mare mulțumesc pentru formările organizate. Informații sunt foarte multe care necesită revizuire și studiere regulată pentru o aplicare mai eficientă a acestora. Astfel, mulțumesc pentru acordarea accesului la materialele de suport”.  Causeni

„Responsabilitatea echipei „Investim în profesori”, munca depusă și omenia de care ați dat dovadă. Vă mulțumim mult.” Causeni

„Respectul față de profesorii moderatori. M-au făcut să nu lipsesc nici de la o formare”. Chisinau

„Formatori bine pregătiți, atât din punct de vedere teoretic cât și practic, au putut transmite informațiile mai eficient, adaptate la nevoile actuale ale elevilor. Competențele pedagogice și abilitatea de a gestiona sala de clasă sunt esențiale pentru o predare de calitate.” Chisinau

„Am aflat despre strategiile pentru depășirea blocajelor în comunicarea cu părinții; cum ne gestionăm inteligența emoționalăl.” Chisinau

„Mulțumim frumos pentru oportunitatea de a participa la astfel de formari care abordează situatii concrete, sarcini și aspecte valoroase din viața profesorului”. Chisinau

„Sunt binevenite asemenea formări, doar că selecția formatorilor trebuie să fie mai riguroasă (sau formarea acestora mai minuțioasă) așa încât felul în care ei ne predau nouă să fie un exemplu în sine. Pentru că și profesorii, la fel ca elevii învață prin exemplu. Din toate formările mi s-a întipărit cea pe care a condus-o Dna State. A creat o atmosferă de învățare deosebită. A fost prezentă, atentă și empatică. Cu un simț al umorului fin și cu o atitudiune caldă a reușit să ne facă să nu simțim cum a zburat vremea și așa cum eram obosiți după ore să ieșim de la sesiune revigorați. Ne-am jucat, am învățat – a fost un model pentru mine”.  Chisinau

„Din lipsă de psiholog școlar, este util analizarea unor studii de caz și găsirea unor soluții. Organizarea unor discuții, cu prezența fizică, despre situația școlară, problemele cu care se confruntă, pentru binele copiilor și evitarea arderei profesionale. Copiii de azi sunt societatea de mâine, iar problemele nu trebuie evitate, ci soluționate” Rezina

×T

Published duminică, 1 decembrie 2024
Adresa
Contacte
Toleranță zero corupției